5 veel gebruikte argumenten om (g)een nieuwe website te nemen

5 veel gebruikte argumenten om (g)een nieuwe website te nemen

Een nieuwe website is meestal een slimme zet, maar toch zien veel bedrijven dit nog altijd niet in. In onze eerste blogpost de 5 meest gebruikte argumenten om geen nieuwe website aan te schaffen.


Waarom een nieuwe website als ik niks online verkoop?
Vaak is een website voor bezoekers de eerste kennismaking met jouw bedrijf en deze kennismaking duurt vaak slechts enkele seconden. In deze korte periode is het dus belangrijk om een goede eerste indruk te maken. Daarnaast is het uiterlijk van de website een middel voor klanten om de betrouwbaarheid te checken en oriënteren potentiële klanten steeds vaker online naar producten of diensten.

Mijn website trekt geen bezoekers.
Zoals gezegd is het design van de website erg belangrijk. Wanneer het de bezoekers niet aanspreekt, zullen zij sneller geneigd zijn de website te verlaten. Dit zorgt voor een hoge ‘bounce rate’ en dat heeft weer effect op de vindbaarheid in Google. De vindbaarheid in Google verbeteren (SEO) is een van de belangrijkste factoren om traffic te genereren. Een nieuwe website met juiste content kan al een betere vindbaarheid in Google opleveren.

De baten van een nieuwe website wegen niet op tegen de kosten.
Dat een nieuwe of aangepaste website geld kost, is duidelijk. Maar de prijs van tegenwoordig zijn niet meer te vergelijken met, zeg maar eens, 5 jaar geleden. Een geheel nieuwe website kan in sommige gevallen al binnen een paar dagen gerealiseerd worden. Het onderhoud hiervan hoeft dan meestal niet eens meer uitbesteed te worden. Het plaatsen van content en optimaliseren voor de zoekmachines ligt allemaal binnen ieders capaciteiten.

Concurrentie heeft ook geen moderne website.
Dat betekent dat concurrentie gemakkelijk op een achterstand gezet worden! Een visueel aantrekkelijk website is ontzettend belangrijk om jezelf te onderscheiden van de concurrent. Het gebruiksgemak van een nieuwe is een andere factor die ervoor zorgt dat bezoekers zonder problemen de hele website door kunnen spitten en niet geneigd zijn over te stappen naar de concurrent.

Een mobiele website? Mijn website wordt niet op mobiele telefoons bekeken.
Van de 3,3 miljard internetgebruikers zijn er 330 miljoen die uitsluitend een tablet of telefoon gebruiken. Niks is zo vervelend als een website niet goed werkt op deze apparaten en de website ook nog eens minder goed in vindbaar is in Google. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat 60% van de mobiele gebruikers sneller overgaat op aankoop. Zowel online als offline!

FacebookTwitterGoogle+PinterestWhatsAppEmailShare